needle in the hay

Sykihodet

Posted in Uncategorized by ohush on mars 14, 2009

Sånn egentlig hadde jeg vel tenkt å skrive et langt, rart innlegg om hvor fælt jeg har det og alt det der. Eller ikke, men jo. Det ser ut til at det kan bli det også. Jeg klager mye, men jeg skal ikke klage på at jeg klager.

———-

Jeg liker ikke døden, sykdom, spørsmål, fordommer eller at det må være så innmari vanskelig å være oppriktig av og til osv. Bare for å nevne noe som svirrer rundt i hodet mitt for tiden.

———-
Døden: Har du lest tidligere innlegg vet du at to bekjente av meg døde i bilulykker sist helg, og at en av mine beste kompiser døde for ikke akkurat lenge siden. Jeg reagerer rart på slikt. Blir sint, på en måte, og stenger det mer inni meg enn å konfrontere det.

Sykdom: Det er så sinnsykt typisk å bli syk når du ikke har tid til det. Jeg blir syk når jeg stresser, og jeg blir stresset av å være syk. Stressende. Ellers ble Malin innlagt på sykehuset i dag, etter å ha vært syk i flere måneder uten at de har funnet ut hva hun har feilet. Hun skal bare være der et par dager, men jeg syns synd på henne. Sykehus er lite gøy uansett.

Spørsmål: «Lette» spørsmål som videre utdanning, hva jeg skal bli osv. Pluss «tyngre» spørsmål, som jeg egentlig ikke trenger å nevne.

Fordommer: Alle har fordommer, og jeg hater når jeg merker at jeg dømmer folk uten å kjenne dem. Jeg prøver så godt jeg kan å se likt på alle jeg møter, men jeg klarer det ikke. Det skal jeg bli bedre til!. Ellers blir jeg gal av at andre dømmer meg, og folk jeg kjenner.

Vanskelig å være oppriktig: Jeg spiller ulike roller uansett hvor jeg er. Jeg mener ikke at jeg lyver eller noe, men jeg opptrer på en måte falskt, av og til. De som kjenner meg godt vet dette. For eksempel om det har skjedd noe og jeg er på skolen, så prøver jeg å late som ingenting for å unngå spørsmål som «har det skjedd noe?», «går det bra me deg?» ol. Irriterende. Det ender alltid opp med at jeg blir «hyper» og ekstremt plagsom.

———-

Jeg er plagsom.
Det hjelper å skrive.
Jeg er trøtt.
God natt!

Legg igjen en kommentar

