needle in the hay

Dyrepark: Underholdning for profittens skyld

Posted in dagbok, meninger by ohush on juli 1, 2009

Jeg blir mer og mer i mot dyreparker, og utnyttelse av dyreliv generelt. Greit nok at dyrene har det bra i for eksempel Dyreparken i Kristiansand i forhold til andre plasser, men de fleste bor i et miljø som ikke er i nærheten av naturlig for dem. Norge er ikke tropisk, eller iskaldt for den saks skyld. Bur er ikke naturlig, og det er heller ikke fullt av mennesker som står og glor. En stein og et tre her og der gjør ikke betong- og plastikklandskapet mye mer troverdig. De dyra vi ser i dyreparker er dyr i fangenskap..

Dyreparker er underholdning for profittens skyld, og fengsel for uskyldige dyr.

ROMANIA

3041612186_2a25d4a5ea

tiger_01

Hva er din mening om dyreparker?

Jeg bare utsetter rydding og pakking jeg.. off. Nå kjenner jeg i hvert fall at jeg er klar for Kristiansand! Det er så koselig der. I tillegg skal jeg være med min bestevenn Malin hele tiden, og vi skal bo hos søte og fantastiske Trine. GØY! Vi har så å si ingen planer, utenom shopping, kino, restauranter og stranda. Jeg elsker spontanturer. I morgen er det handelens dag i byen, og Trine har fått fri fra jobben :)

Vi skal kanskje en tur til Dyreparken også.. Ironisk, hæh? Hva gjør man ikke for venner? Det blir nok koselig uansett, og visst vi skal der betaler jeg kanskje ingenting, så jeg gir i hvert fall ikke penger til det, haha. Jeg er håpløs..

7 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. veronica&naomi said, on juli 1, 2009 at 5:40 pm

    tack söta rara du! vi blir jätte jätte glada :)

  2. h said, on juli 2, 2009 at 12:45 pm

    jag gilar inte djurparker…

  3. Sigurd J. Linaae said, on juli 2, 2009 at 12:51 pm

    Stakkars dyr!
    Sv; takk for at du syns jeg skriver bra! :)

  4. Ragnhild said, on juli 6, 2009 at 12:14 am

    dyreparker og cirkus: kyss meg i rævå!

    svar: eg gjekk iallfall glipp av det.. eg forsov meg :(

  5. Silje H. said, on juli 6, 2009 at 12:47 am

    Er noke sant i det du seier.
    Ha ein fin tur! :)

  6. Anne said, on november 25, 2009 at 11:09 am

    Jeg jobber i dyrepark der hvor faktisk dyrene har store uteområder og mye natur, så mye at ikke alltid man ser alle dyrene når de er på vandring. Og hit kommer det unger og folk som vi har i oppgave lære om dyrene, deres adferd og behov. Så vi ahr en viktig oppgave i utdanningssammenheng, vi jobber for å bevare truede dyrearter, samarbeider med forskere++. I tillegg så legger parken vekt på å ha utdannede mennesker som vil jobbe for å komme noe vei med dyrevelferden. Så ikke alt er løver i bur liksom

  7. ohush said, on november 25, 2009 at 3:40 pm

    Siden du ikke la ved en link har jeg ikke peiling på om du får svaret. men alt det du sa, er jeg i hvert fall klar over. MEN de fleste av dyra i parker bor i noe som er laangt fra sitt eget miljø, og det er som regel ikke så bra forhold som du prøver å overbevise meg om. det at dyreparker gjør en bra jobb er en ting. dyr i fangenskap er en helt annen. du sier at alt ikke er løver i bur, jeg sier at det ER løver i bur.


Legg igjen en kommentar

