needle in the hay

Meditasjon

Posted in Uncategorized by ohush on juli 8, 2009

Jeg har begynt å meditere. Ikke vet jeg hvor lenge jeg kommer til å holde på med det, men jeg har funnet ut at meditasjon, det er en fin ting.

Når Malin og jeg lå og solte oss i Kristiansand var det en mann som kom bort og ga oss et hefte om meditasjon. Vi hadde det derfor gøy med å tullemeditere, sånn typisk «ommm». Dette heftet havnet da oppi bagen min, og jeg fant det i går. Satt og leste litt på det, og prøvde ut noen av «øvelsene» som stod der. Mye rart, men vanvittig avslappende! Det eneste jeg gjør foreløpig er mantra, som går ut på å tenke og slappe av.

Det mest kjente mantraet er «om», men det har ingenting med det å sitte å si ting høyt. Du kan enten tenke det, eller rett og slett bare fokusere på å la tankene gå sin gang og å slappe fullstendig av. Meditasjon trenger heller ikkje ha noe med bønn og livssyn å gjøre.

Dette kommer jeg helt sikkert til å bli mobbet for, men det gjør ingenting.

meditation

3 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Malin said, on juli 8, 2009 at 2:25 pm

    Glede meg til å se hvor lenge du klare det, det høres sykt avslappendes ut. men jeg trur ikke at jeg hadde holdt ut mer enn en uke kanskje (:

  2. camillatortilla said, on juli 31, 2009 at 12:42 pm

    Jeg mediterer også :) Men oftes til enten rolig meditasjonsmusikk, eller guidede meditasjoner :)

  3. camillatortilla said, on juli 31, 2009 at 1:31 pm

    Takk for det :)


Legg igjen en kommentar

