needle in the hay

Om det å miste tiden

Posted in tanker by ohush on september 9, 2009

lala

Du sitter å stirrer ut i luften, uten å tenke over at nå mister du tiden din. Du får aldri tilbake den samme, men får vel alltids hilse på en ny. Du vet at det kommer mer tid når du har brukt opp eller mistet den du har, men det er allikevel alt for lett å bruke verdifulle minutter på noe du ikke hadde trengt å brukt dem på, eller tenkt å bruke dem på for den saks skyld.

Når det er mye du skal få gjort, er det absolutt lettest å miste tiden. Vips, så har du brukt den på noe unødvendig. Det som må gjøres får vente det, for det fikk du ikke tid til nå i hvert fall. Det du vil gjøre får du heller ikke tid til, for den tiden du har til overs bruker du til å tenke på at du må gjøre ting som må gjøres.

Akkurat nå ville jeg hatt mer tid til å tenke meg om. Mer tid til å finne ut hva jeg vil, og hvordan jeg skal handle. Aller helst vil jeg ha tilbake tiden jeg har mistet. Det hadde vært fint det.


Jeg liker ikke skole for tiden, eller tanker. Aller helst vil jeg bare krype sammen under dynen min og bare bli værende der. Det lar seg ikke gjøre det, for jeg har mye å gjøre før jeg kan ta meg en skikkelig pause. Selv om det ser ut til at jeg må det i kveld, for jeg føler meg ikke særlig bra. Kanskje jeg skal varme meg på en varm kopp med kakao å se en film eller lese en bok. Jeg kommer i hvert fall til å tenke på alt jeg må få gjort og sagt, men jeg orker bare ikke å komme meg lenger enn til tankene nå.

I dag har jeg foressten brukt stemmeretten min. Hva jeg stemte på er vel ikke store hemmeligheten. Det er litt rart å tenke på at jeg er gammel nok til å stemme. Litt rart, og veldig gøy.

Tagged with: , , , ,

Legg igjen en kommentar

