needle in the hay

King Oscar III

Posted in diverse by ohush on september 11, 2009

IMG_7324 copy copy

Oscar:
Født 21.11.00 og er av rasen Papillon (som er fransk for sommerfugl, grunnet ørene). Han er valp av Paluna og Boss, med kullnavn på Z (sier litt om at mora var lei valper), og fikk derfor navnet Zorba. På attesten til vofsen står det derfor «Palunas Zorba alias King Oscar III». For ja, så god humor har min yngste storebror som fikk æren av å gi hunden navn. Hah. Han har to døtre med hunden Misty av samme rase, ellers har han vært lite produktiv.
Oscar kan også bli kalt «Kong Oscar Bore den Store» (ironisk), kjent for sin stahet, griskhet, sine utspekulasjoner og sitt hat mot småbarn og skumle mennesker med høye eller mørke stemmer. Ellers er han temmelig normal. hoho.

Helt seriøst, han må være en av de snodigste hundene i live, men søt er han i hvert fall, og det mangler ikke på «personlighet». Jeg er syk, og det betyr at denne vesle skrotten dilter etter meg uansett hva jeg gjør. Han er oversensitiv, og overbeskyttende på alle måter. Litt irriterende til tider også, men alt i alt bare koselig.

Han varmer føttene mine. Han skakker på hodet når jeg sier noe, og ser skremt på meg når jeg hoster. Han må alltid forsikre seg om at jeg lever etter at jeg har laget noen farlige høylytte lyder. Er jeg helt rolig er det også farlig. Da merker jeg plutselig to mørke, nesten sorte, øyne som ser på meg helt til jeg bekrefter at jeg har det fint.

Han er herlig da. Min snart 9 år gamle bissevovve! Jeg kan ikke tenke meg å komme hjem til et hus uten ham. Derfor har jeg bestemt at han skal bli gaammel. Minst 12 år, takk.

Tagged with: , , ,

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. kari said, on september 12, 2009 at 11:09 am

    SÅ nydelig <3


Legg igjen en kommentar

