needle in the hay

«Jeg er glad du er vennen min»

Posted in diverse by ohush on september 12, 2009

På bussen her en dag satt jeg bak de søteste småungene du kan tenke deg. En hvithudet gutt, og en mørkhudet jente. Begge omtrent 8 år gamle vil jeg tro. Jeg kunne ikke unngå å høre etter på den herlige samtalen å smile for meg selv.

Jenta: «Lisa» sier jeg ikke er norsk, og at jeg ikke burde bodd her.
Gutten: Hvorfor det?
Jenta: Fordi jeg er mørkebrun vel. Og brune folk er ikke snille sier hun.
Gutten: Det er mange norsker som er brune. Jeg liker brune folk jeg, de minner meg om gode ting som sjokolade og det varme teppet vi har i sofaen hjemme. Dessuten er du mye snillere enn mange bleke som jeg kjenner, i hvert fall snillere enn «Lisa».

Dette var bare deler av samtalen, noe av det siste som ble sagt vil jeg tro. Rett etter skulle jenta av, og hun sa til gutten: «Jeg er glad du er vennen min, for du er så snill.» Hun sprang av gårde, og jeg så at gutten rødmet litt der han satt.

Søtt.

Uten navn

I love paint.

4 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Evy Jeanett said, on september 13, 2009 at 12:17 am

    AWW! :D

  2. kari said, on september 13, 2009 at 7:40 pm

    nydelig…

  3. kari said, on september 13, 2009 at 8:13 pm

    SV: Tusen takk. Elsker Chili. Herlig hunderase, helt klart :D

  4. Malin said, on september 14, 2009 at 7:32 am

    awww <3 elska det!!


Legg igjen en kommentar

