needle in the hay

Jeg låste meg selv ute

Posted in diverse by ohush on januar 11, 2010

I går, når jeg kom på jobb, låste jeg meg inn for å legge fra meg alt, og så gikk jeg ut for å lete etter avisene. Noe jeg gjør hver jobbsøndag om avisene ikke ligger rett utenfor døra. I går var de temmelig godt gjemt i snøen ja.. Jeg tok med meg nøkkelen som du stiller inn utgangsdøra med og tenkte jeg skulle sette den på auto, men tror du jeg huska å gjøre det før jeg gikk ut? Nei, så klart gjorde jeg ikke det, og etter noen sekunder ute i kulden hørte jeg et klikk. Faen! Utelåst…

Mobilen lå så klart inne den, sammen med den nøkkelen jeg bruker til å komme meg inn med. Typisk. Først begynte jeg å le. Så fikk jeg panikk. Jeg sprang rundt å ringte på dører, men ingen, INGEN, åpnet. Jeg sprang opp og ned og rundt forbi, uten å egentlig gjøre noe som helst fornuftig. Hadde ingen anelse om hva jeg skulle gjøre.

Jeg endte opp med å stå på bensinstasjonen (liksom bare pumper så klart, ingen butikk) rett nedenfor der hvor jeg jobber og bare vente. Etter omtrent et kvarter kom det en fyr som skulle fylle diesel. Han så utrolig rart på meg.
– Unnskyld, jeg har låst meg ute fra jobben, har du en mobiltelefon jeg kan låne? Fikk jeg meg selv til å si etter en stund.
– Uuhm, jeg har vel det. Låst deg ute sa du??
– Ja, jeg skulle bare hente avisene jeg.
Jeg merka først nå at avisene har jeg tatt med meg på ferden. Så sikkert skikkelig smart ut. Jeg lånte i hvert fall telefonen. Første gang jeg har ringt til 1881. Første gang jeg har tatt i en så innvikla telefon også. Når 1881 satte meg over til sjefen, var det så klart feil nr. Jeg vekte sønnen, går jeg ut i fra, og han hadde ikke nøkkel visst nok. Typisk.

Heldigvis kom sjefen rett etterpå. Uten nøkkel da, men det tok ikke lang tid å hente den. Jeg var drittflau. Jaja, noe å le av i etterkant da!

Jeg kan i hvert fall kunsten å se smart ut. Jeg kan i hvert fall drite meg ut!

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. kari said, on januar 11, 2010 at 6:14 pm

    Søta <3

  2. Evy Jeanett said, on januar 11, 2010 at 6:33 pm

    Hahahaha!


Legg igjen en kommentar

