needle in the hay

Rrrrrussebukse?!

Posted in russ 2010, tips by ohush on mars 30, 2010

Russebuksetips liksom.

Så at noen hadde søkt på «hvordan male på russebukse». Herlig. Ikke at jeg vet alt om det, men vask den først for å unngå at fargen smitter av i hvert fall. Buksene fra russedress skal farge mer av enn de fra russeservice, men de bør vaskes uansett så de ikke er så stive når de skal brukes. Gnagsår må du risikere uansett da, har jeg hørt. Deilig.

Tips til maling: Bruk hobbylakk, ettersom den ikke trekker inn i stoffet (den er vannbasert og derfor ikke beregnet på å være i vaskemaskin, men det passer jo bra til russebuksa ; )). Den er helt grei å male med, og du kan få den i alle slags farger. De i fra Panduro koster 169,- for en pakke med 8 stk på 17 ml, og er å få på hobbybutikker. Går an å få større også, men de på 17 ml holder en stund. Greit å ha pensler i ulike tykkelser og fasonger, og som ikke røyter (hehe). Dersom kantene blir skikkelig ujevne går det an å bruke en tekstiltusj til å skjule det litt. Trust me, den kommer jeg til å bruke flittig!

Tips til strykemerker: Kjøp t-skjorteoverføringsark/strykeark på inkclub (89,- for 10 stk), Clas Ohlson (129,- for 10 stk) eller en annen plass der de sannsynligvis er dyrere.. Finn figurer og ting og tang på internett, eller lag selv, og lag unike strykemerker. De harry greiene du får fra russeservice eller russedress er O P P B R U K T ! Kjekkere å gå med en bukse som ikke 1000 russ har helt lik.

Annet: Bruk alt du finner som er fint og mulig å feste på buksa. Stoff, blonder, kantbånd, pins, glitter og annet dilldall. Jeg merka at jeg ikke klarte å plassere ting i begynnelsen, men nå har jeg lyst å ha den så å si helt full av alt mulig.

For all del, smak og behag, men russebuksa skal ikke være direkte vakker akkurat, den skal være GØY!. Jeg skal i hvert fall kleise på med ting jeg liker, som er intert osv. : )

—-

I dag har jeg, som jeg sa, hatt russebuksefiksedag med Malin. : ) Jeg føler jeg er laaangt i fra ferdig, men det begynner i hvert fall å bli litt tull på den. Gidder ikke ta bilde nå, men det kommer når jeg har fått gjort litt mer. Siden sist har jeg sydd på navnet mitt i kustoff, malt «match in the gas tank, boom, boom!», kleisa på Warhol, Tarantino, the Mad Hatter og Cheshire. Begynner å ligne på ei russebukse nå i hvert fall. ; )

—-

Foressten, hva skjedde i går liksom? Haha, gøy da!

5 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. bjørg kristin said, on mars 30, 2010 at 3:57 pm

    Så bra med tips da :D

  2. Maria Helene said, on mars 30, 2010 at 7:34 pm

    Gøy å fikse russebukse :)

  3. Solveig said, on mars 30, 2010 at 9:28 pm

    Russebukse, åh merker jeg gleder meg til neste år!:D

  4. Olivia said, on april 1, 2010 at 1:18 am

    hehe, morsom statistikk, da x) kanskje fordi du ikke blogga noe særlig den dagen eller noe!? hvor mange lesere hadde du de dagene, da? :)

  5. astridkatrine said, on april 6, 2010 at 8:08 am

    så koslig:) nå savne eg tidå med russabokså:/ nesten det einaste eg savne fra russatiå:P
    tips: leita itte merker på ebay:D der fant eg mange fine:)

    og kjekt med sånne hopp i statestikken;)


Legg igjen en kommentar

