needle in the hay

Hælja

Posted in dagbok, tips by ohush on juni 28, 2010

Helgen min begynte med barnepass med spill og slengkyss og gjemmeleken og nattasang og verdens beste gjesteseng. Så bar det avsted til Sokndal, igjen. Med lite viten om hva kvelden og natta skulle innebære toget og busset Muggsopp og jeg ut til ødemarka.

Vi grillet. Vi koste oss. Vi dreit oss ut. Så bar det videre på låvefest. Humøret mitt var høyt og lavt og alt det der som hører med promillen. Det var rare folk, drita folk, kjekke folk, underholdene folk, folk du holder deg unna og andre raser. Det var panikk, og glede, og moro og random. Liker’e.

Siden jeg nå føler meg temmelig erfaren med låvefester nå tenkte jeg å gi noen tips;

1. Bare dropp skoa… For de blir seende slik ut etterpå.

..og de ser verre ut i virkeligheten!

2. Ta med kontanter, for det er ikke dekning nok til å ha kortterminal (OMG).

3. Ikke bruk for mye penger på drikke. Det er like effektivt å få (les: ta) av andre. Si gjerne at du ikke hadde tenkt å drikke så mye, for da får du garantert.

4. Ikke bruk dassen på låven. Bruk enga.

5. Når vi først snakker om enga… Den kan brukes til så mangt!

6. Bli venner med vaktene, så får du special treatment.

Jeg følte meg så innmari spesiell når båndet mitt ble teipa og med ett ble så sinnsykt mye kulere enn alle andre sine. VIP, liksom. Yvonne, I love you! Det skal ikke så mye til for å snu og vende på humør og følelser, nei..

7. Ikke heng med folk som «glemmer» deg. De 15 min det tar før de kommer på at du finnes føles som en evighet, og sinne og fortvilelse og tårer er ikke til å unngå.

8. For all del, ikke ha med egen snus eller røyk. Det får du uansett om du vil ha eller ikke nesten.

9. Trenger du dekning på mobilen kan du bare sette i gang å grine en elv, for da må du på vandring.

10. HUSK AT VAKTENE ER EDRU, og prøv å ta av ølbrillene en gang i blant.

Men for all del, glem å tenk.

Legg igjen en kommentar

