needle in the hay

Gyda sier du skal gå hjem!

Posted in skole by ohush on september 14, 2010

NB! Dersom du av an eller annen grunn tenker å bruke illustrasjonen til noe bør du få med deg at den ikke er korrekt, ettersom det her står med enkle runer at Gyda sier du skal gO hjem. Så vet du det. Min runekunnskap er ikke på topp.

Nordisk blir egentlig mer å mer interessant å gå på, og det mener jeg. Selv om vi sliter litt med norrøn grammatik og slikt, så ordner det seg vel alltids.

I dag hadde vi uansett om runer, og det jeg husker er såklart det mest unødvendige. Læreren fortalte om en runepinne funnet i Bergen med påskriften «Gyda sier du skal gå hjem!». Pinnen er trolig skrevet på av en kvinne som vil ha mannen sin hjem fra en bar eller lignende, fordi har har vært der lenge nok. På baksiden av pinnen ser det ut som han har prøvd å svare, men det er tydelig at han var beruset : ) Moro.

Vi fikk også høre om erotiske runepinner, der grove erotiske bemerkninger ble risset inn i pinner og gitt til den det gjaldt. Haha, jeg elsker slikt.

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lillesmurf - Kari said, on september 21, 2010 at 1:40 pm

    SV: beklager sent svar, men litt hektisk liv om dagen ;P hehehe… Ja jeg må nok bare stole på frisøren min, men jeg synes det er ufattelig vanskelig.


Legg igjen en kommentar

