needle in the hay

God jul og godt nyttår og gratulerer med dagen

Posted in diverse by ohush on januar 4, 2011

..så har jeg vel dekket det meste siden sist.

Siden den 13. desember har jeg levert første del av praksismappa jeg skal bygge på i 5 år, jeg har hatt en eksamen som gikk skikkelig dårlig (i norrønt, så jeg er liksom unnskyldt). Ironisk nok er jeg ganske sikker på at min mangel på forståelse av svensk er hovedgrunnen til at jeg mest sannsynlig stryker.

Jeg har hatt en fin ferie, med skiturer, jobb, stressavhold, fine mennesker, jul og nyttår og livet. Det har vært to veldig fine uker.

De siste dagene av totusenogti telte jeg tannkoster, tamponger, kaffe, telys og kjeks. Varetelling på Rema, ser du. Egentlig ganske så fint med varetelling. Gratis mat, god lønn, og sosialt (selv om vi for det meste står ved hver vår reol å teller, så blir det masse tull og prat innimellom). Jeg krøyp inni hyller og telte de bakerste telysene, og Ritz-pakkene. 119 pakker med telys, og 120 pakker med Ritz. Så vet du det. Jeg er dårlig med tall, men de minst nødvendige kan brenne seg ganske godt fast i hjernebarken. Jeg luktet Tequila* og fikk trefliser overalt.

Jeg var med de fineste småkidsa jeg vet om, og tegnet traktorer og juletrær, og hadde gjemmeleken etter reglene til en snart-2-åring som ikke helt forstår konseptet. (Når jeg eller femåringen teller kan minsten sette seg ved siden av oss å være ekko, ellers så tror han at vi gjemmer oss på samme stedet hver eneste gang, skjønns). Vi så Peter Pan og hadde smoothie, eller bmuuudiii som minsten sier. Fint.

På nyttårsaften var jeg med fine mennesker. God mat (og drikke), godt selskap og mye humor. Akkurat slik nyttår bør være. Den 1. januar fikk jeg meldinger jeg ikke forsto noe av, og fant ut at det lå ganske mye rart under kategorien «sendte».

Håper du har hatt en like fin juleferie som det jeg har hatt : )

Nå ser jeg frem til totusenogelleve. Året der velferdssamfunn og politikk, organisasjonsteori og ex. phil står på timeplanen. Et nytt år med håp og drømmer, og forsetter og planer.

2011, jeg håper vi blir gode venner.

* Tequila er bikkja til sjefen

Tagged with: , , , ,

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Åshild said, on januar 4, 2011 at 5:55 pm

    Å, så fin juleferie det ser ut som om du har hatt :) Lykke til med 2011, det blir sikkert et fint år!


Legg igjen en kommentar

