needle in the hay

notatbøker

Posted in dikt, tanker by ohush on januar 5, 2011

Med meg overalt har jeg alltid to notatbøker og en penn. I det siste har jeg også blitt veldig glad i å drasse på et engangskamera til alle tider.

Den ene av bøkene ser slik ut:

I den skriver jeg alt fra reisereferat, limer inn bilder, skriver «dagbok» og det meste av tankeskildring og vissvass.

«et døgn t eg blir 19. et og et halvt døgn t eg å lisa sitte på flye t oslo. to døgn t me sitte på flye t roma. ti og et halvt døgn t eg begynne på UiS. 7 timer t eg ska på jobb i 8 timer. eg har fransk manikyr å vennskapsarmbånd med terninger. 5-4-3. William Fitzsimmons fra ipod på ny høytalerradio. fint. søvn. i dag va det to regnbuer på samme tiden. <3 me spiste maki å vårrull, men ikkje på likt. mokka på Amy's. "vil du ha pause, nei pose". koselig."

I denne: skriver jeg for det meste dikt, og korte tekster.

«lykkelig», sa den blåøyde jenta til han som holdt hjertet hennes i handa –
den gang.

Ellers er den full av lister, og rare skissetegninger.


Inspirert av flinke Åshild.

10 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Åshild said, on januar 5, 2011 at 7:36 am

    Å, så fint innlegg! Jeg syns det er så gøy å se i andres notatbøker, hehe :) Takk for link!

  2. Edel Garstad said, on januar 5, 2011 at 9:06 am

    Aw, eg elske at du alltid kommentere, og eg e pittegrann (eller veldig) glad i deg og!
    2’en kan du lura lenge på, haha 3’en hadde for så vidt budskapet med seg, Å jo, kasta ball e någe eg virkelig prøve å bli bedre på. Landslaget neste, ftw. haha. Godt gjetta!
    Nyttårsforsett e kjipe – etter kvert så du feile på ein å ein blir bare heile kroppen fyllt me skydfølelse. Deiligt. Næt.

    «I’m not really big on resolutions. I figure, if I really wanted to start hardcore working out or investing money or learning French, I could do it in July or September instead of waiting for the New Year. Also, I have a long, detailed history of totally failing resolutions.
    So, instead of resolutions, I’m setting some goals. Resolutions are things you MUST accomplish because you “resolved” to do so. Goals are something that if you accomplish, you get candy and DVD box sets and rewards. I like rewards more than guilt.»

    Sorry, DET blei langt x)

  3. Edel Garstad said, on januar 5, 2011 at 11:00 am

    Notatbøker e heltene mine. Love ’em!

  4. Lillesmurf - Kari said, on januar 5, 2011 at 11:14 am

    Nydelig innlegg og nydelig bok <3

  5. Christine Lövendahl said, on januar 5, 2011 at 3:38 pm

    hvor er den første boka fra?? vakker!

    jeg har også alltid med meg notatbok. lurt :)

  6. Lillesmurf - Kari said, on januar 5, 2011 at 4:21 pm

    SV: Tusen takk søte deg :) Jeg også er stor fan av bloggportrettet, og håper flere bloggere ønsker å melde seg på :D

  7. Lillesmurf - Kari said, on januar 5, 2011 at 11:45 pm

    SV: Alle kan være med på bloggportrettet, og jeg vil GJERNE ha deg med.. Hva er i så fall mailadressen din søta?

  8. Edel Garstad said, on januar 6, 2011 at 9:04 am

    //(///?) haha :) Du e den flinkaste av alle (hah) mine lesere te å kommentera på min blogg i alle fall :) Realistiske og ikkje dårlig samvittighetsskapende mål e grunnen te at min nr 3 e formulert litt anderledes. xen e ein «i», så me får se hur d går :)

  9. Lillesmurf - Kari said, on januar 6, 2011 at 6:00 pm

    SV: Mailen opp på kommentaren? Hva mener du? :)

  10. Lillesmurf - Kari said, on januar 6, 2011 at 10:13 pm

    SV: Ser den ;) Mail er sendt deg nå søte :)
    Tusen takk.. Vi er veldig fornøyd med invitasjonene selv også :) Bryllupet nærmer seg, ingen tvil om det <3


Legg igjen en kommentar

