needle in the hay

Gi blod!

Posted in tips by ohush on februar 4, 2011

Jeg ga blod for første gang i går, og kan ikkje forstå hvorfor jeg ikke har gjort det før. Det er så fort gjort, merket ingenting annet enn at jeg ble litt slakk og svimmel rett etter.

Jeg meldte meg på giblod.no, var på informasjonsmøte, og plutselig lå denne
i postkassa.

Når du kommer til blodbanken må du først fylle ut et skjema, før du blir hentet inn. Du har en kort samtale med en ansatt før du så setter deg i stolen.

Jeg var inne i omtrent en halvtime, og da regner jeg med de 15 min du må sitte i ro etterpå : ) Jeg kjente ingenting til stikket, og kjente ikke noe som helst ubehag før rett etterpå. Dette er da individuelt, og jeg er nok over gjennomsnittet vandt til å bli stukket i armene i tide og utide. Men kort oppsummert, ikke noe farlig. Lett som bare det, også er det jo herlig å få hjelpe til.

I tillegg så får du en mummikopp som takk.
Så nå får jeg vel begynne å samle på det : )

Smil!

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. astridkatrine said, on februar 5, 2011 at 6:58 pm

    eg o samle mummikoppar på blodbanken:))


Legg igjen en kommentar

