needle in the hay

seboré

Posted in dagbok by ohush on juli 29, 2010

det høres ut som en kjønnsykdom, men neida. i dag er jeg sykemeldt. med feber og slikt. måtte til legen i morges, for å få sjekka utslettet som hele tiden blusser opp i ansiktet. jeg har seboréisk eksem* (seboré), visstnok. så nå skal jeg kleise på masse kremer dagen lang. jeg har blitt mye bedre i løpet av dagen, men det gjør egentlig ganske vondt. i gårkveld trodde jeg at hele ansiktet mitt skulle dette av. panikk. det føles i hvert fall godt å endelig være i gang med en behandling.

omg. sminkeløs og hoven rundt øya.. så verre ut i gårkveld, og i morges. i tillegg til at webcam pynter på virkeligheten, liksom, alt ser annerledes ut.

ok, unødvendig langt uinteressant innlegg. her er hva jeg egentlig vil fortelle om:

HELG MED MYE INNHOLD. jeg liker det. i morgen må jeg stresse da. jellyshots, muffins og mat skal lages. til lørdag. da skal jeg også stresse. for da skal jeg jobbe og så «feire» tallet 19, som jeg egentlig ikke er særlig glad i. jeg gleder meg, tror det blir gøy slæsj kos. selv om jeg ikke tror det er så mange som kommer, uvisst. så skal evy sove over, jeg savner evy. og malin, som jeg får se på mandag siden hun ditcher meg for gordon ramsay : )

til tross for feber og eksem – fine dager.

*seboréisk eksem er en veldig vanlig type eksem, som oppstår som en reaksjon på en gjærsopp vi har i huden (ekkelt). og som blir påvirket av stress, arv, tretthet og klima. jeg stresser, mye, far har slitt med det samme, jeg sover for lite, og klimaet har jeg alltid reagert på. vind, lufttørrhet (som det er plenti av på jobb…), sterk sol osv.

Legg igjen en kommentar